Kategorija plivanje

Kategorija plivanje prva je kategorija triatlona. Ovisno o organizatoru, plivanje se organizira u bazenu, ali može i u moru, jezeru ili rijeci, ukoliko su zadovoljeni odgovarajući uvjeti.

Kategorija bicikliranje

Kategorija bicikliranje druga je kategorija triatlona. Uobičajeno se organizira na postavljenoj kružnoj stazi. Osnovna dužina je 180 km...

Kategorija trčanje

Kategorija trčanje treća je kategorija triatlona. Trčanje se organizira također na kružnoj stazi, ovisno o organizatoru. Osnovna duljina iznosi 42,195 km...

Zašto je Ultra triatlon ULTRA

Za triatlon su svi čuli…nadamo se.

Radi se o trokomponentnoj sportskoj kategoriji u kojoj sportaši razvijaju tri različite vještine kretanja i natječu se u brzini izvođenja svih triju kategorija zajedno, jednu za drugom. Radi se o plivanju, bicikliranju i trčanju.

Ultra triatlon je isto to, samo jače.

Krovna organizacija za Ultra triatlon je IUTA (International Ultra Triathlon Association).

Triatlon

U standardnom Triatlonu natjecatelji moraju proći, i završiti sve tri kategorije jednu za drugom u nabrojanom slijedu u slijedećim udaljenostima:

  • plivanje 3,8 km
  • bicikliranje 180 km
  • trčanje 42,2 km (42,195 da budemo precizni u metar)

Dakle, nakon plivanja i bicikliranja još i jedan maraton.

Svaka od tih kategorija nije jednostavna za proći sama po sebi, a tek u kombinaciji iziskuje podosta treninga i fizičke spremnosti.

Ultra triatlon

Poptuna pravila na engleskom jeziku možete naći ovdje ili na stranicama IUTA-e.

Osnovno o Ultra triatlonu

U Ultra triatlonu postoji više kategorija, ovisno o natjecanju, no uvijek se radi o multiplikatoru osnovnog triatlona:

  • Double: 2x osnovne triatlon udaljenosti;
  • Triple: 3x osnovne triatlon udaljenosti;
  • Quinta: 5x osnovne triatlon udaljenosti;
  • Deca: 10x osnovne triatlon udaljenosti…

Ovisno o načinu organiziranja, Ultra triatlon može biti u dvije varijante:

  • continuous – izvodi se kao triatlon, ali se svaka kategorija odrađuje u predviđenoj udaljenosti u komadu (prvo otplivate 3,8 x multpilikator plivanja, zatim 180 km x multiplikator bicikla, pa 42,2 km x multiplikator trčanja) i imate max limit u kojem sve morate proći;
  • triatlon per day – u ovom slučaju odrađuje se jedan triatlon na dan, onoliko dana koliko je natjecanje (Double, Triple…);

Muški i ženski natjecatelji se dijele u kategorije po spolu i starosti i to 21 – 39 godina, 40 – 59 godina i 60+ godina. Starost natjecatelja se uzima na 31.12.te godine. To znači da ako ćete imati 40 godina 31.12.2017.g. cijelu godinu se natječete kao 40 godišnjak, bez obzira što vam je rođendan npr. 30.12. pa zapravo cijelu godinu imate 39 godina.

Plivanje

U osnovi, plivanje u Ultra triatlonu odvija se po određenom setu pravila ponašanja.

Tako je, na primjer, propisano da plivači nose službene kape za plivanje organizatora, a ako organizator nije predvidio službene kape plivači mogu nositi svoje svijetlo obojane (radi uočljivosti) kape za plivanje.

Plivač koji se služi bilo kakvim pomagalima za povećanje snage zamaha (peraje i sl,) je autoatski diskvalificiran, OSIM ako se pliva u temperaturama manjim od 15°C kada organizator može dopustiti upotrebu rukavica (ali bez peraja).

Bez obzira na temperaturu vode, dopuštena je upotreba neoprenskih odijela za plivanje.

Uz ostala propisana pravila ponašanja u plivanju, spomenimo ovdje još samo jednu zanimljivost:

Plivanje može biti organizirano u bazenu ili u otorenim vodama, s time da eventualna brzina kretanja vode (ako se radi, dakle, o tekućici ili vodenoj struji na mjestu gdje se organizira plivanje) ne smije biti veća od 0,3m/s bilo da se pliva sa ili protiv struje.

Ukoliko je pliva  sa strujom, duljina eventa se povećava pa se za brzinu vode od 0,1 m/s pliva 4160 m umjesto 3800 m, za 0,2 m/s 4520 m i za 0,3 m/s 4880 m.

Bicikliranje

Svi bicikli i oprema moraju odgovarati standardima Ultra triatlona.

  • bicikl ne smije biti duži od 2 m niti širi od 75 cm;
  • udaljenost od tla do sredine osovine lančanika ne smije biti manja od 24 cm;
  • vertikalna linija od vrha sjedala ne smije prolaziti 5 cm ispred niti 15 cm iza vertikalne linije koja prolazi sredinom osovine lančanika, ali ne smije niti postojati mogućnost da se namjesti sjedalo van tih gabarita… i tako dalje

Nije dopuštena upotreba nikakve opreme koja povećava moment kretanja na biciklu, osim vlastite snage, a to uključuje i guranje bicikla.

Zabranjeno je smetati ostalim natjecateljima (uključujući ometati u preticanju) i dovoditi sebe i druge u opasnost.

Kaciga obvezna!

Trčanje

Trčanje i hodanje je dozvoljeno, ali ne i puzanje! Dakle, ne možete propuzati kroz cilj, morate proći na dvije noge kako znate i umijete!

Za trčanje također vrijedi pravilo dobrog ponašanja kao i za ostale discipline: zabrana smetanja i ometanja drugih natjecatelja i dovođenje u opasnost i slična nesportska ponašanja.

Zabranjeno je nositi audio-naprave (mp3 player i slično) osim ako je organizator na zatvorenoj stazi izričito dopustio da se koriste, kao i čvrste kacige).

Organizator je dužan postaviti čunjeve, reflektirajuće površine i rasvjetu. U slučaju da se bilo trčanje ili bicikliranje izvodi na otvorenj cesti, svi sudionici moraju imati reflektirajuću odjeću.

Zabranjeno je i trčanje golih prsa (za sve natjecatelje)!

Za više detalja o pravilima pogledajte cijela IUTA pravila!